Intensivopplæring på klasse B - automatgir

Elektrisk Trafikkskole AS tilbyr en skreddersydd plan for deg som ønsker å ta førerkortet på raskest mulig tid med automatgir. Du kan stole på at våre trafikklærere er profesjonelle, nøyaktige og effektive.

Interessert i intensivopplæring?

For at din opplæring skal være mest mulig effektiv, trenger vi å finne ut ditt ferdighetsnivå først. Meld din interesse, så tar vi kontakt med deg.

Elektrisk Trafikkskole elev og lærer

Meld din interesse

Intensivopplæring på klasse B

Kanskje har du fått ny jobb og behøver førerkortet raskt? Kanskje sliter du med å finne tid til kjøretimer i hverdagen? Uansett årsak, vi hjelper i mål på den beste og mest effektive måten.

Intensivopplæring krever at du avsetter tid og at motivasjonen er på topp. Desto mer kjøreerfaring du har, jo raskere går intensivopplæringen. Ettersom du ønsker å ta opplæringen med automatgir, vil du slippe clutch og gir, noe som vil gjøre opplæringen enklere for mange.

Sammen med deg lager vi en plan for hvordan den praktiske opplæringen til førerkort klasse B – automatgir kan gjennomføres på kortest mulig tid.

Intensivopplæring kan gjennomføres hele året, og vi møter våre elever i alle bydeler. Det er en fordel at du har bestått teoriprøven hos Statens Vegvesen før du starter på intensivopplæringen. Dette grunnet ventetider og gjennomføring av praktisk førerprøve.

Opplæringen er delt inn i fire trinn:

• Trinn 1 (Trafikalt grunnkurs)
  • Trinn 2 (Grunnleggende kjøretøy- og kjøretøykompetanse)
  • Trinn 3 (Trafikal del)
  • Trinn 4 (Avsluttende opplæring)

Merk! Før du kan ta kjøretimer eller øvelseskjøre, må du ta trafikalt grunnkurs. Kurset er obligatorisk for alle under 25 år som skal ta førerkort for første gang. Kurset blir holdt over 17 timer fordelt på 5 kurskvelder.